What’s on my phone? – April 2015

Hi allemaal!

Vandaag heb ik een artikel voor jullie wat je misschien niet direct had verwacht, namelijk een ‘What’s on my phone’! Zelf vind ik het altijd erg leuk om nieuwe apps te ontdekken en ik vind het dan ook leuk om bij andere bloggers een ‘What’s on my phone’ te bekijken. Vandaag laat ik je dus zien wat er allemaal op mijn iPhone 4S staat! Kijk je mee?

2015-04-02 23.27.16 2015-04-02 23.27.43
Als ik mijn iPhone ontgrendel is dit eigenlijk wat je direct ziet. Het menu met daarin mapjes met apps en apps die ik regelmatig gebruik. Dit zijn apps als Whatsapp, Wunderlist en de standaard apps Camera en Agenda. ’s Ochtends kijk ik altijd als eerste wat de weersvoorspelling voor de dag is op de Weer app, zodat ik weet wat ik moet aandoen, hihi. Op het tweede menu-scherm zie je nog Google Agenda en Happening. Die laatste is een app die ik nog moet gaan ontdekken, maar in opdracht van mijn lieve vriendinnetjes alvast heb gedownload.

2015-04-02 23.27.20 2015-04-02 23.27.22
In de map Social Media staan, zoals je waarschijnlijk al verwachtte, al mijn social media apps. Ook hier weer op de eerste pagina de apps die ik het meeste gebruik en op de tweede pagina de apps die ik wat minder vaak gebruik. Apps die ik het meeste gebruik zijn natuurlijk Facebook, Twitter en Instagram. Maar ook Snapchat kijk ik regelmatig op en Pinterest. En 9GAG, hier kan ik echt uren om in een scheur liggen, wat een droge humor komt hier voorbij!

2015-04-02 23.27.26 2015-04-02 23.27.28
In de map Hulpapps heb ik handige apps staan die regelmatig van pas komen. Zo zie je hier de app Episoder staan, waarin ik bij houd welke afleveringen ik al gezien heb van series, zo weet ik altijd welke afleveringen ik nog moet kijken! Maar ook apps als Nu.nl en 112Groningen voor het laatste nieuws! Hier vind je ook de 9292 app, mijn favoriete app voor het OV.

2015-04-02 23.27.31
In de map Winkels staan een paar handige winkel-achtige apps. Zoals Marktplaats, de Appie app van Albert Heijn en de App Store. Ik kijk standaard op zondag avond wat de bonus aanbiedingen zijn voor de komende week, erg handig met de app van Albert Heijn!

2015-04-02 23.27.34 2015-04-02 23.27.362015-04-02 23.49.47
In de map Extra’s staan voornamelijk apps die ik echt niet zo vaak gebruik, maar niet kan of toch niet wil verwijderen. Bijvoorbeeld de app van Ben waarin ik kan kijken hoe het er met mijn abbonement voor staat voor die maand. Deze app heeft onlangs nog een update gehad en ik ben hier echt heel erg enthousiast over! Het is echt een groot verschil met de vorige versie van de app en je kan nu heel erg overzichtelijk en duidelijk zien wat je al verbruikt hebt in de maand en wat nog niet. Naast dat je het gebruik kunt checken hebben ze een handig kopje staan met ‘Toestel hulp’. Ook altijd handig!

2015-04-02 23.27.41 2015-04-02 23.49.58 2015-04-02 23.50.10
En natuurlijk niet te missen, het mapje Games. Ik ben niet zo’n hardcore gamer maar soms is het wel leuk om even een spelletje te spelen. Ik ben groot fan van Disco Zoo. In deze app beheers je een dierentuin waarvoor je zelf dieren uit het wild moet gaan redden. Klinkt ingewikkeld, is het helemaal niet. Leuk tijdverdrijf is deze app! Op dit screenshot zie je mijn schapen shinen op disco-muziek, inclusief lichtgevende discobal.

Welke apps gebruiken jullie zoal? En welke moet ik volgens jou ook écht gaan gebruiken? Laat het weten in de reacties!

Liefs,

Ilse

Plaats een reactie